vrijdag 3 januari 2014

Happy 2014!

Voordat je het weet is er weer een heel jaar voorbij gevlogen, 2013 zit er alweer op. Veel voornemens voor het nieuwe jaar heb ik niet, op fulltime te gaan werken en meer hobby-en na. Met slechts twee goede voornemens moet het wel gaan lukken in 2014!

Before you knew it 2013 has passed. For 2014 I want to work full-time and to spend more time on my hobbies like knitting for example. Just two things, so that can't be hard in 2014!



Afgelopen maand, aan het begin van december 2013 ben ik begonnen aan een nieuw project. Hierboven zijn de drie kleuren die ik in het project gebruik te zien. Het project staat op dit moment nog niet op de foto, maar er volgt binnenkort meer hierover.

Last month, the beginning of december 2013 I started a new project. Above are the three colors of yarn I'm using for this project. I don't have a picture of the project yet, so that will follow soon.



Wanneer de dagen korter worden zet ik graag weer kaarsen aan. Wat ik altijd jammer vind is dat de kaarsen nooit geheel opbranden, er blijft altijd wel wat over. De afgelopen tijd heb ik al die overige stukjes bewaard en daar nieuwe kaarsen van gesmolten. Als mal heb ik twee melkpakken gebruikt.

When days are shortening I love to burn candles. But I never liked it how much leftover there is of a candle. I've collected the past few months all those leftover candles and melted a pair of candles my own. For making the candles I used two milk cartons.



Na het verwijderen van de melkpakken hadden allebei de kaarsen een holletje in het midden, dus smolt ik opnieuw wat parafine om dat op te vullen en heb ik de lonten ingekort.

After removing the milk cartons they had a little hole in the center of the candle, so I melted again some paraffin and shortened the wicks. 



Hierna ging ik opzoek in mijn deco-dozen, ik heb drie dozen vol decoratiespullen. Daarin vond ik een zilveren onderbord, wit zand, glaspartikels, een zilveren ketting en wat kleine glazen kerstballen die met elkaar een mooi geheel vormden wat inmiddels al weer zeker twee weken op tafel staat. Binnenkort ga ik de kerstboom weer afbreken en verdwijnen alle kerstballen weer terug in hun doos en maak ik weer wat nieuws van het bovenstaande.

Then I searched in the boxes in which I keep all the decorating stuff and found a plate, sand, glass particles, some glass balls and a silver necklace. After putting them together I had a wonderful centerpiece on our table. It's been standing there for two weeks by now, so I guess I'll make something different of it one of these days. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten