dinsdag 14 mei 2013

Knitten

Hoe vrolijk werd ik toen ik pas deze site ontdekte. Zo schattig! Ja, daar moest ik aan meedoen... De Dierenbescherming wil met Knittens geld werven voor kittens.

En toen kwam ik ze een paar weken later ook nog eens tegen in de Viva (nr. 16, blz 79)!



It made me very happy when I discovered this site. They are so cute! I had to make one of my own.

And I found also an article about it in the Dutch Viva (nr. 16, page 79)!


Ik startte met wol die ik al eerder had gebruikt, een restant dus. Verder gebruikte ik naalden 2,5.



I started with some leftover yarn, from a project in the past... With needles 2,5.

Na een tijdje had ik het lijfje van mijn Knitten gebreid, maar het krulde nogal op, dus heb ik het vastgespeld en voorbehandeld op mijn strijkplank. Ja, ik had weer veiligheidsspelden gebruikt om het aantal naalden te tellen.



After a while I had knitted the body of my Knitten, but it curled up... So I pinned it down on my ironing board and give it a water treatment. Yes, I used safetypins again to count the number of rows I'd knitted.

Toen breide ik ook nog een kopje en een staart in elkaar, vulde alles op en zette het in elkaar... Voila, daar was mijn Knitten! Morgenochtend gaat deze Knitten op de post, zometeen nog even een geschikte envelop of iets dergelijk vinden. Dan kan deze Knitten wellicht een kitten helpen.



Then I knitted the rest of my Knitten, stuffed it and I did put it together... Voila, there it was! Tomorrow morning I'll put this fellow into the mailbox, but first I've to find an appropriate envelop or something to put it in. So this Knitten can help a kitten.

Wil je zelf ook een knitten breien? Ze zijn zo schattig en je helpt er een of meer kittens mee via de Dierenbescherming... Hier is het patroon te vinden.

You can find the patern here (I'm sorry, it's only in Dutch, but if you want it too, I can translate it into English, just send me a message).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten