donderdag 29 mei 2014

Making candles

Vorig jaar december maakte ik twee mooie kaarsen van restjes van oude kaarsen. Nu had ik in de afgelopen paar maanden al weer heel wat restjes verzameld... Dus besloot ik vandaag weer een setje kaarsen te maken van oude restjes.

Last december I made two lovely candles from leftovers of old candles. In the past time I collected several candle leftovers again... So I decided to make new candles.

Eerst een deel van de restjes au bain marie gesmolten.



First I melted a part of the leftover candles au bain marie.

Hierna maakte ik de twee vormen klaar, twee plastic emmertjes waar cherrytomaatjes in hebben gezeten. In de bodem maakte ik een gaatje waar de lont doorheen moest. De lont plakte ik aan de buitenkant van de bodem vast. Het andere uiteinde van de lont maakte ik vast aan een eetstokje.  

Then I prepaired the molds, two plastic buckets from cherry tomatoes. I made a little hole in the bucket. I put in a fuse through that hole, taped it and secured the other end of the fuse with a chopstick. 

Nadat de restjes gesmolten waren goot ik ze met een soeplepel in de vorm. Hierna smolt ik nog meer restjes en ook deze goot ik weer in de vorm zodra ze gesmolten waren. Laagje voor laagje werden de vormen gevuld...



After the leftovers were melted I moulded it into the molds with a soup ladle. Then I melted more of the leftovers and layer by layer the molds got filled...

Toen kwam het moeilijkste deel... Het wachten tot de kaarsen hard waren. Dit leek wel een eeuwigheid te duren... Maar op een gegeven moment was het zover, ze konden eindelijk uit de mal gehaald worden.

The hardest part was waiting for the candles to cool down. It seemed to take ages... But then the moment was there, I could take them out of their molds. 

En ze hebben inmiddels ook al een mooi plaatsje gekregen in de badkamer, heerlijk genieten!


They have a lovely place in our home, I did put them in our bathroom, such a joy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen