zondag 10 februari 2013

WIP 4

WIP 4 is ook een presentje voor een vriendin, ze is pas verhuisd namelijk. Een heel goede reden om dan  iets moois in elkaar te zetten dacht ik. Of het mooi wordt is een tweede, maar in ieder geval heb ik veel plezier in het maken van dit project. 

Al jaren had ik geen haaknaald meer in mijn handen gehad (behalve als ik een steek had laten vallen), dus het was echt weer even wennen. Het begon er al mee dat ik eerst een te kleine haaknaald had gepakt, daardoor werd het haakwerk veel te compact en onoverzichtelijk. De foto die ik eerder liet zien is met de te kleine haaknaald. Alles dus weer uitgehaald en opnieuw begonnen, de haaknaald was nu twee maten groter, van 4mm naar 6mm. En dat werkte een heel stuk fijner. Hier alvast een sneakpreview van WIP 4.



WIP 4 is also a present for a friend of mine, recently she has moved to a new place. I thought that's a good reason for making something pretty. Well, I'm not so sure if it turns out nice, but I'm certainly having fun making this project.

For years I haven't done any crochet, I only used a crochet hook when some stitches were fallen. So there was some trial and error... First I was using a hook too small, so the project became very compact and chaotic. The photo I posted earlier is with the hook that was too small, 4mm. So I frogged it all and started again, this time I'm using a 6mm hook. It goes better now. Above a sneakpreview of WIP 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten